Fyra näringsrika favorit smoothies

Lästid: 2 minuter

Hej,

Att dricka en smoothie med massa frukt och grönt är ett bra tips för att öka intaget av frukt och grönsaker och ta vara på dess positiva hälsofördelar. Frukt och grönt innehåller livsnödvändiga vitaminer, mineraler, antioxidanter och fiber som vi behöver för att må så bra som möjligt. En smoothie är perfekt att dricka till frukost eller till mellanmål innan ett träningspass. Här nedan hittar ni fyra recept på mina favorit smoothies.

Recept på fyra näringsrika smoothies

Hallonsmoothie med collagen

Ingredienser: 2 dl mandeldryck (osötad), 1/2 banan, 1-2 dl hallon, 1 skopa WellAware Collagen Beauty. Har du annan frukt t.ex. mango eller ananas hemma så passar det perfekt att tillsätta i denna smoothie. WellAwares rödbetspulver passar även bra i denna, recept på det hittar ni i ett annat inlägg.

Mixa alla ingredienser en mixer, häll upp i ett glass eller i en shake och drick på direkten

Mango & havtornssmoothie

Ingredienser: 2 dl mandeldryck (osötad), 1/2 banan, 1 dl mango, 1 skopa havtornspulver från WellAware

Mixa alla ingredienser en mixer, häll upp i ett glass eller i en shaker och drick på direkten

Grön supersmoothie

Ingredienser: 2 dl mandeldryck (osötad), 1 näve bladspenat,  1/2 banan, 1 dl mango, 1/2 kiwi, saften från 1 pressad lime, 1/2 skopa ingefära pulver från wellAware, 1/2 skopa korngräs från WellAware. I denna smoothie kan du även tillsätt grönkål eller avokado.

Mixa alla ingredienser en mixer, häll upp i ett glass eller i en shaker och drick på direkten

Mättande blåbärssmoothie

Ingredienser: 2 dl mandeldryck (osötad), 1-2 dl blåbär, 1/2 banan, 1 skopa WellAware havreprotein eller hampaprotein

Mixa alla ingredienser en mixer, häll upp i ett glass eller e en shaker och drick på direkten

 

Har ni inte mandeldryck hemma går det bra med annan vätska t.ex. naturell & osötad yoghurt.

 

Hälsningar

Elin, Kostvetare på WellAware

 

 

Senaste inläggen